Stolt som tuppen

Idag var en kul dag i skolan. I alla fall den sista halvtimmen/timmen. Det var manadsavslutning med tapas och betygsutdelning. Plus att de tva grupperna framförde varsitt skadespel.

Först skadespelen. Min grupp framförde Cenicienta (Askungen) med pappersdockor och den andra (med bara tva elever) framförde fabeln om haren och sköldpaddan som ett riktigt skadespel.

Därefter betygsutdelning. Eftersom Jen slutade idag (hon ska visserligen ha fyra manaders praktik pa skolan, men hon kommer inte vara pa lektionerna, utan jobba där) fick hon sitt avslutsbetyg och diplom, plus att alla fick manadsbetyg. Mitt sag ut sa här:

Gramática
Puntos: 100
Calificación: MH (som star för Matricula de Honor, ungefär MVG++, haha)
Composición
Puntos: 96
Calificación: SOB (Sobresaliente, ungefär MVG)
Conversación
Puntos: 96
Calificación: SOB

Dock tycker jag 96 var lite snalt. Jag har haft 98 % pa varenda prov för E och Est, sa vet inte riktigt varför jag "bara" fick 96. Men 100 för Mig känns jättekul. Det är liksom omöjligt att fa, sa fattar inte hur jag lyckades. Men jättekul i alla fall.

Medelresultatet blev i alla fall 97,3 vilket innebär Sobresaliente. Som belöning för att jag varit sa duktig fick jag ett diplom jag är mycket stolt över.

Certificado de honor
otorgado a
Anna **
Por haber obtenido la calificación de Sobresaliente en el Programa de Español impartido en *Skolans namn* durante el mes de Octubre.
Nivel Elemental A2

Sa, jag är en aning stolt över mig själv just nu. Ska försöka fa ett sant för varje manad. Om de nu delar ut det flera ganger sadär. Haha. Men hade varit kul att ha 8 stycken eller vad det kan bli. Fast det här duger rätt bra det ocksa.

Har varit ensam hela eftermiddagen. Helt underbart att vara det emellanat. Har lyssnat pa min spanska musik och letat reda pa titlar och artister till alla utom fem. Men ska försöka fa fram vad de heter ocksa, även om det är rätt svart att första hela meningar ibland.

I morgon ska vi ut i Alcalá. Först ska vi (jag, Luc och Jen) till Carrefour och inhandla grejer till att laga mad, och sedan ska vi äta i Jens lägenhet. Därefter blir det utgang. Hoppas det blir sa kanon som jag vill att det ska bli. Tror vi alla tre behöver ha lite kul och relaxa en aning.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Grattis!!! Det var jättekul att det går så bra för dig. Hoppas att ni får kul i morgon ute med spanjorerna, men ta det lite lugnt med dem.
Kramar!

2007-10-26 @ 23:16:00
Postat av: B

'Cause I'm leaving on a jet plane
Don't know when I'll be back again -
(Klicka på länken till youtube)

2007-10-27 @ 09:16:04
URL: http://www.youtube.com/watch?v=gzVvePeD0-s
Postat av: B

Länken ändrad, här är den riktiga.

2007-10-27 @ 10:30:59
URL: http://www.youtube.com/watch?v=qzP_pU1kH0o
Postat av: Emily

Grattis!! :D

2007-10-28 @ 10:37:21
URL: http://emsypemsy,blogg.se
Postat av: Sara

Gullig film!!

2007-10-29 @ 17:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0