Min utflykt

Nu är jag tillbaka igen. Min by är inte speciellt stor och intressant om man säger sa. Jag tror att jag var i hela byn, i alla fall nästan, pa under en timme. Jag orkade visserligen inte ga uppför alla backar (det här är nagon sorts bergsby i mina ögon), och den allra jobbigaste backen var saklart den upp till huset igen. Som jag flasade! Min kondition är verkligen inte vad den borde.

Jag sag en del människor ute och jag hälsade pa tva. Hemma hade man nog inte ägnat varande speciellt manga blickar, men jag tar för givet att spanjorerna är trevligare än svenskarna.

Det som slog mig när jag var ute och gick var (förutom att det var skitvarmt att ga runt i jeans och trekvartströja!!) att alla hus har grindar och staket. Om man vill komma in som besökare hos nagon maste man prata i en sadan där liten telefongrej vid grinden för att bli insläppt. Det kan man inte direkt pasta (haha en del ord blir roliga utan ringen pa a:et) att jag är van vid. Sedan var alla hus olika varandra, inte som hemma pa gatan direkt, och de flesta sag väldigt välskötta och fina ut. Känns som det är en hyfsat rik by, men jag har ju inte sa mycket att jämföra med fran resten av Spanien. Vissa gator var däremot mindre vackra. Det var lite grus här och var istället för asfalt och det lag hundbajs lite här och var (visserligen inte jättemycket, men ända sa att jag la märke till det). Det kan ju bero pa att det sprang hundar löst, jag sag i alla fall tva som gjorde det. Och en jättesöt kattunge ocksa.

Jag mar för övrigt fortfarande lite kasst i magen, men har i alla fall ätit frukost nu. Tog en stenhard baguett bit och knaprade pa, plus en sorst kakbröd som mormor i familjen gjort. Mamman sa att de at det som frukost, sa jag tog en bit av den. Och den var faktiskt smarrig. Det första jag verkligen gillat. Jag tittade lite pa Lejonkungen pa spanska samtidigt, och tror att jag ska ga ner och fortsätta med det. Fast jag är rätt trött, sa kanske ska sova lite först. Pappan skulle eventuellt komma hem vid lunch, men jag vet inte riktigt när det är i sa fall. Annars skulle kan komma vid fyra, och sa skulle vi aka och hämta barnen i skolan.

Tror faktiskt att jag lägger mig och vilar en stund nu. Kanske mar bättre i magen efter det ocksa. Kan ju hoppas i alla fall.

Dessutom vill jag ha tillbaka mitt bagage!! Tror jag ringer och kollar hur det har gatt med det snart. Eller efter att jag har sovit en stund tror jag.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej, jag planerar att åka till spanien som au pair i januari någon gång (precis börjat leta familj). Jättekul att läsa om din resa!! Undrar vart du är någonstans?? Hoppas allt blir bra för dig.
Hälsningar Sandra

2007-09-13 @ 12:46:46
URL: http://sandiesandra.blogspot.com
Postat av: Sara

Så kul att du redan börjat blogga!:D Och tack för mejlet!! Ska snart läsa igenom det!!:) Det där med husen och att man måste prata i en sån där grej för att komma in hade de i nice med! Så det låter som du hamnat i en rik by isf!!:D

2007-09-13 @ 13:13:49
Postat av: Emily

Oops!! Inte kul med väskan! Därför man ska undvika att byta flyg. :P Var det nervöst igår?

2007-09-13 @ 14:18:29
URL: http://emsypemsy.blogg.se
Postat av: B

Saknar dig redan jättemycket! (Hörde av en grå hårig sjuk sköterska att Carin A grät i flera dagar när Lotta flyttade till Köpenhamn...) Hoppas verkligen det ordnar sig kvickt med bagage, mat etc. A har försökt ringa till din mobil men Telias dator svarar att samtalet inte kan kopplas fram. Tur att du kan skriva på bloggen.

2007-09-13 @ 19:04:46
Postat av: Hanna

Hur känns det nu da? Hur är barnen? Hoppas du trivs :)

2007-09-14 @ 09:52:40
URL: http://hanna1988.blogg.se
Postat av: Sara

Nu saknar jag lite tecken på liv från dig!! Men jag antar att du har fullt upp!!:) Hoppas allt är bra!!

2007-09-15 @ 08:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0