Ensam nattning

Varenda jädrans gång jag ska natta barnen ensam (Farföräldrarna Alv åkte hem efter att de lämnat barnen i skolan i morse) är det en kamp. Visserligen brukar jag vinna efter lite kämpande, men det är lika jobbigt varje gång för det.

"Jag vill ha massaga av pappa!"
"Jag vill säga en sak till pappa!"
"Jag vill att de ska vara här nu!"
"Jag vill ha taxin nu!"

Nu sover de äntligen, efter 40 minuters läggningstid. Plus, att båda två efter noget övervägande gick med på massage av mig, och då somnade de inom en halv minut.

Nu är det bara mina läxor som ska göras klara för natten, och sen kan jag sova också.

Föräldrarna Alv kommer antagligen före 11, men de har inte ringt eller något, så jag vet inte. Det är mycket möjligt att de blivit försenade eller att väskorna kommit bort. Det vet jag sedan tidigare är fullt möjligt.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Tar barnen taxi för att lägga sig???

2008-04-15 @ 19:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0