Fiesta och idiot

Jag åt nyss middag med bara Mamma Alv. Barnen och Pappa Alv tittade på fotbollen mellan Manchester United och Barcelona medans vi andra två åt och kollade på samma match i köket.

Innan maten var jag med Mamma Alv och barnen i centrum i byn. Hela den här veckan är det fiesta här, det är deras helgon som firas, så det har varit en massa firande här. Det är häftigt att vara med om livemusik och alla som dansar och pratar, oavsett ålder. Det är faktiskt så att det var fler gamlingar och småbarn ute (alla i sina bästa kläder, kjol, klänning, kostym) än ungdomar. Men jag tror att de kommer ut nu ikväll och partajar. Synd att jag inte kan vara med faktiskt.

Och i morgon bär det av till Sevilla med Ren. Det kommer innebära att jag inte kommer ha tillgång till dator, om jag inte hittar ett Internetcafé så jag kan busa med en dator där. Så, om min blogg verkar tom beror det alltså på att jag går runt i solsken och sommarväder i södra Spanien.

Förresten, måste tillägga en sak. Det finns en busschaufför jag verkligen ogillar. Starkt. Han är helt otrolig. Innan kostade en bussbiljett 1,35, och jag försökte ofta ge jämna pengar, eller så att jag fick något jämnt tillbaka, exempelvis gav jag 2,35 om jag inte hade ett 1 euromynt, för att på så sätt få tillbaka ett sådant. Det hände att jag gav de där 5 centen med 2 och 1 centsmynt, och någon gång klagade han på det. Inte för att jag egentligen förstår det, men han är knäpp. Idag gav jag honom ett 2 euro mynt, och de har höjt priset till 1,40. Men istället för att ge mig tre 20 centsmynt eller ett med 50 och en med 10, så gav den dummern mig fyra stycken 5 centar och två 20 centar. Jag var sist in i bussen och han hade gott om högre växel. Så sur jag blir på honom. Nästa gång ska jag fasen betala i bara 1 centare och se vad han säger. Bara för att liksom.

Dessutom kör han som en idiot. Idag när vi körde hem såg jag från mitt säte en bil som stod still i motgående fil. Hade jag kört själv hade jag saktat in bara därför, man vet aldrig varför en bil står sill sådär, de kanske behövde hjälp eller så kan en person komma ut från bilen, eller vad som helst, men det sakta in gjorde han inte ett dugg. Dessutom fick jag syn anledningen till varför bilen stod still, direkt efter att ha sett bilen. Det sprang nämligen omkring en hund på vägen. Detta såg jag i god tid för att kunna ha bromsat in utan problem. Men chauffören, som bör ha större uppsikt än jag, gjorde det uppenbarligen inte. Han fick tvärbromsa när hunden gav sig ut på vår sida vägen och alla personer i bussen som hade saker på golvet fick se de åka iväg med en väldig fart framåt. En jäklans idiot är han, ursäkta mig, men det är han verkligen.

En annan gång skällde han på en kvinnlig passagerar, och jag vet inte riktigt varför. Vad jag förstod frågade hon bara en sak och han började gorma åt henne. Ohyfsad och otrevlig är han. Bort med skräpet!

Så, nu har jag klagat lite på honom med, det var skönt. Nu ska jag göra mig i ordning för sängen och sedan bär det som sagt av söderut. Ska bli så skönt att komma iväg ett tag och göra något annorlunda. Hoppas alla har det bra och att ni firar Första Maj på ett vettigt sätt, så skriver jag här så fort jag har tillfälle.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas du får en superduperbra helg :) Du kanske är brunare än mig när du kommer hem!!:) Hoppas ni får mys!

2008-04-30 @ 12:36:33
Postat av: Frida

Hej!
Jag hittade din blogg när jag googlade runt och sökte om au pair i spanien. Jag har nämligen kommit överfund med att jag skulle vilja göra som du - au paira i Spanien. Det som jag finner lite svårt är att hitta förmedlingar... hur gjorde du? Jag skulle jättegärna få lite kontakt med dig för att ställa alla möjliga frågor till dig :) :)
Du kan väl adda mig på msn eller maila? [email protected]

Ha det bra och jag hoppas att vi hörs!
/Frida Petersson

2008-05-02 @ 23:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0