Grönsaksmassaker

Jag har förresten nyss rensat kylskåpet lite grann. Med extra ironisk betoning på lite. Det var snarare grovsophämtning på gång.

Jag fyllde upp en hel plastkasse med mögliga grönsaker:

Ett helt gigantiskt oöppnat paket med bönor eller sockerärtor eller vad det är, glömmer alltid.
Fem eller sex ganska stora zucchinis eller squasher.
Lika många stora champinjoner.
En halvfull stor påse sallad.

Tror det var allt, fast känns som det var något mer. Platskassen var i alla fall fylld och det blev påökning i komposten där ute. Så fruktansvärt meningslöst att köpa på sig en massa som man aldrig använder. Så ska jag aldrig göra i framtiden. Jag längtar faktiskt efter att bo ensam och kunna göra precis vad jag vill.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Och pappa som brukar gräla på mig om jag köper för mycket och det ligger och blir dåligt... Och vi är inte i närheten av det du beskriver.

2008-04-17 @ 19:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0