Karaoke

Igår åkte Föräldrarna Alv till London som jag skrev i förra inlägget (Mamma Alv fyllde år i tisdags (hon fick ett halsband av mig som min egen lilla mamma köpt i Sverige och skickat hit på beställning) och dessutom firar de bröllopsdag nu också, så därför tog de en tripp till London och kommer hem på måndag), och därför har jag och barnen besök av Farföräldrarna Alv här.

Igår var det Karaoke på skolan och min plan var att ta med barnen dit. Jag hade frågat Mamma och Pappa Alv innan vad de tyckte om det, och de sa att det var en bra idé, om jag tog med en kompis som kunde hjälpa till att hålla ordning på barnen på tåget som vi var tvungna att ta. Så, jag drog med mig Ren hem efter skolan så att han kunde vara Au pair-assistent.

Han har varit här en gång innan, så barnen visste vem han var. Dock var Alvita rädd för honom första gången, men det gick över efter ett tag, och igår var allt frid och fröjd. Vi åkte och hämtade barnen tillsammans i deras skola och när vi kom hem var redan Farföräldrarna här, vilket var en liten överraskning. Så Ren fick träffa dem också av bara farten. Vi bytta kläder på barnen lite snabbt och sen åkte vi till Alcalá, tog tåget en station och gick till skolan för att sjunga.

Vi var lite sena, så när vi kom dit var Iva (en ung manlig lärare), E (min lärare), Ali, Lui, Jan och Yas redan där och sjöng SingStar. Jag älskar som många redan vet SingStar, men jag har aldrig sjungit det på spanska innan, och det var minst sagt svårt. Ett, man känner inte till låtarna, Två, man hinner inte läsa texten, så allting blir bara flummigt och fult. Dock hade jag sagt tidigare att mina barn ville sjunga på engelska, så vi letade reda på en av de två engelska låtarna som fanns på skivan och jag och Ren tävlade mot varandra med varsin unge (jag hade Alvita men hon ville inte sjunga så jag fick sjunga själv). Låten vi sjöng var Britney Speras "Baby One More Time". Behöver jag säga att jag vann överlägset? Haha. Det var i alla fall jättekul att få sjunga på engelska och styla lite.

Vi stannade inte så länge, 45 minuter eller så, för sen var vi tvungna att lämna skolan allihopa. Barnen skötte sig utmärkt hela tiden och alla tyckte de var jättesöta. Alvita gillade speciellt E och Alvato tydde sig till Yas, så hela arrangemanget var lyckat. Så, nästa Karaokestund ska barnen med igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0