Sevilla information

Nu tänkte jag ta lite information om Sevillaresan.

1:e maj och 2:e maj är jag ledig från skolan, och så är även barnen. Dagarna där efter är lördag och söndag, så därför blir det en långhelg där. Familjen Alv ska antagligen åka till Valencia, men jag känner inte att jag har något behov av att åka dit igen den här gången. Ren skulle åka till Sevilla, och då bestämde jag mig för att hänga på honom istället.

Vi åker 30:e april med snabbtåget AVE, visserligen ganska mycket för dyrt, men det går snabbt och smidigt, och sen kommer vi tillbaka 5:e maj.

Jag har ju redan varit där en gång, men jag älskade staden, och hann inte se så mycket, så det här blir ett bra tillfälle att få se mer. Vi kommer bo på ett hostal, eller vandrarhem som motsvarigheten heter på svenska, utan frukost inkluderad, men med kokvrå. Något som jag blev glatt överraskad av. Det kan man spara många euro på, eftersom man inte måste äta ute hela tiden då. Priset var bra, nackdelen är att det ligger 8 km från centrum, men jag har kollat upp massa bussar och kommit fram till att det tar ca 15-20 minuter att ta sig in till stan, och det är ju inte speciellt farligt.

Jag tror vi kommer ha skitkul där nere i söder, och hoppas vädret blir kanon. Eventuellt tar jag med mig datorn ner, för det fanns wi-fi där gratis, men det beror på hur mycket packning jag tar med mig. Nu längtar jag till den 30:e i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0