Drycker i massor

Jag kom pa en sak jag skulle skriva har. En typisk grej med Spanien ar ju att man dricker mycket vin har, och oj vad det stammer. Har har jag druckit olika sorters rott vin, med bubblor i och utan, och samma sak med vitt vin, fast forresten, alla sorter har varit utan bubblor. Det har gatt sa langt att jag faktiskt tycker att de flesta sorter ar goda. Specielt gott var ett vitt vin vi drack nagon dag. Ar det ett vuxettecken? Att man dricker vin for att det ar gott? I alla fall sa flodar vinet, och jag har inte sa mycket emot det.

Jag har aven druckit en hel del ol, aven om vinet ar vanligare. Fast duktig som jag ar tackar jag nej ibland och dricker cola, vatten eller juice istallet. Man kan ju inte ga och bli allt for spansk, haha.

En annan dryck jag druckit mer av an nagonsin ar kaffe. Det dricks lika ofta som i Sverige, det vill saga flera ganger om dagen. Det kan Nastan kallas fika, fast utan sjalva fikat. Det ar bara kaffe efter maten, eller efter siestan eller liknande, och utan kakor eller liknande. Jag tackar nej 2 av 3 ganger, sa jag dricker i genomsnitt en kopp om dagen, vilket ar mer an jag druckit i mitt liv, haha. Det spanska kaffet ar dock inte samma som i Sverige, plus att jag dricker det med halften mjolk och tva skedar socker. Jag har dock kommit fram till att mjolken ska vara kall for att jag ska gilla det. Hos Familjen Alv var det nastan alltid varm mjolk, men jag foredrar den kalla varianten.

Nu ikvall pratade jag lite med Mamma Cádiz i koket, hon kollade sa att jag trivdes och inte var uttrakad, och jag fragade om jag inte kunde hjalpa till med nagot mer. Det kanns som jag bara ar pa semester och inte gor nagot vettigt har. Men hon sa att jag bara behover vara har, det finns inte sa mycket att gora. Sa, jag ar pa betald semester i princip. Jag trivs jattebra och funderar pa att komma tillbaka nasta sommar. De aker namligen hit varje augusti, sa det ar ju ett toppentillfalle att ova spanskan. Men, men, det ar en annan framtida sak. Nu ska vi nog titta pa nagon film. Myspys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0