Onsdag mitt i veckan

Flera gånger om dagen tänker jag vad tiden är i Australien. Det skiljer 10 timmar mellan Spanien (och Sverige) och östra Australien. För den som ville veta det.

Idag på bussen hem träffade jag Farfar Alvs syster. Hon var med i räddningsaktionen när jag och barnen fastnat i hissen, så hon kom fram till mig och hälsade och frågade om kakan hon gjort var god. Och naturligtvis svarade jag att den varit det, den påminnde om en kaka som min egen farmor brukade göra med fruktbitar i. VIsserligen var den godare, men Farfar Alvs systes kaka var rätt god den också. Och sen gick hon tillbaka till sitt säte och direkt sa hon till grannen vem jag var. Så tja, jag är kändis i byn.

För tillfället är jag lite yr, så ska nog ta mig en liten tupplur innan jag måste åka iväg. Föräldrarna Alv kommer inte hem förrän sent ikväll, antagligen efter 22. Så får väl se vad det blir att hitta på i eftermiddag. Det är inte lika fint väder som det har varit tidigare, så vi får se hur länge vi stannar kvar i skolan.

Och förresten, i helgen ska jag äntligen till Valencia. Men det tar vi i ett annat inlägg. Nu, siesta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0