Ensam framtid

Pappa Alv och barnen kom hem för en stund sen. Jag och Mamma Alv åt middag tillsammans och pratade spanska. Jag har bestämt mig för att försöka prata mer och mer, jag måste ju lära mig så att det sätter sig ordentligt.

Men måste säga att det varit en väldigt lugn dag idag, men trots det känns det ändå stressat. Undrar vad det beror på. Att tiden går, och att jag snart blir ensam här? I skolan just nu har jag Jen och Ye (vet inte om jag presenterat henne innan, det är en koreansk 21:årig tjej som egentligen ligger på Avanzado, men eftersom hon är ensam där får hon vara med på våra konversationslektioner) på varsin lektion, men båda två slutar i februari. På fritiden har jag bara Manu. Och han åker också alldeles för snart. Så frågan är vad jag ska göra sen. Jag önskar att Luc kunde komma tillbaka också. Lektionerna är tråkigare utan henne, och henne spenderade jag alltid min timme innan bussen skulle gå med.

Jag hoppas verkligen att det kommer någon ny rolig person som man kan umgås med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0