Rapporter

Sjukdomsrapport:

I öronen susar tinnitus som kommer och går, och örat befinner sig fortfarande på vattennivån.
Näsan den rinner och blir rödare för varje snytning.
Ögonen är okej, lite smårinniga ibland, men det är ganska normalt på den fronten.

Skolrapport:

Jag var i skolan idag. Det gick bra och det var en ganska slapp dag måste jag säga. Inte massa nya svåra saker som tur var. Jag har lånat Jens anteckningsblock för att föra över hennes anteckningar till mitt eget block. Så jag inte går miste om SÅ mycket.

Helgrapport:

Mamma Alv ska ju som jag skrev i morse till Valencia igen, så det blir jag och Pappa Alv här hemma med barnen. Vi gick igenom alla matplaner och det ser ut som följer:

Ikväll middag - Först puré av grönsaker och sen stekt kyckling eller något liknande
Lördag lunch - Pasta med tomatsås och tonfisk
Lördag middag - Pizza
Söndag lunch - Soppa med fideos (jag såg att Manu skrev noodles i sin blogg, så det är nudlar heter på svenska haha)

Vi får väl se vad jag hittar på till mig själv. Pizza också i alla fall, och sen kan jag nog fixa ihop någon pastasak till mig också. Men sen, hm, får tänka lite vad jag orkar med att göra.

För övrigt i helgen? Tja, absolut ingenting mer än att vara här antar jag.

Au pair-rapport:

Över till au pair tips igen. Ska man till Spanien är det en KLAR fördel om man redan kan lite av språket, eftersom engelska inte är speciellt vanligt bland folket här. Kommer man hit och man inte är beredd på det kan det nog komma som en liten chock. En fördel kan då vara att man kommer till en familj som faktiskt kan lite grann engelska i alla fall. Föräldrarna Alv är till exempel jättebra på engelska, och mitt jobb är att prata engelska med barnen. Jag hade läst två år spanska på gymnasiet, men det är inte alls mycket när man väl kommer hit. Därför känns det skönt att kunna prata engelska här hemma, även om jag försöker prata mer och mer spanska för att lära mig ordentligt. Men är man lat som jag är, ja, då blir det ganska mycket engelska tyvärr.

Om drygt en timme ska jag åka iväg till barnens skola. Jag ska se om vi inte kan stanna extra länge idag, för jag vill spela volleyboll. Igår hade jag med mig en fotboll som barnen lekte med, och det var först strax innan vi gick som jag kom på att jag kunde ju spela lite volleyboll med den också. Men nu ska jag nog ta mig en liten vilopaus eller något.

Kommentarer
Postat av: Myra

Hej du. Tack för din kommentar. Din smygläsare! ;)
Alltid roligt att hitta nya bloggar/bloggare och speciellt då svenskar i utlandet. Det ligger mig ganska varmt om hjärtat. :)
Har suttit och läst flera av dina inlägg nu, och det verkar ju som om du har hamnat hos en bra familj. Häligt när det funkar. Måste vara tufft som bara den, både för familjen som ska ha in en främmande människa i sitt hus och liv, och för den som ska bo där och ta hand om barn och vardagliga rutiner.

2008-01-25 @ 17:13:11
URL: http://myrasmysterier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0