Redan helg

Allt är precis som det ska, även om barnen varit ovanligt snälla och söta.

Jag kom alltså hit igårkväll efter en flygresa från Köpenhamn där allting gick bra. Och tro det eller ej, men min väska var bland de första som ploppade upp på bandet. Jag som är van vid att antingen inte få den alls, eller behöva vänta i en halv evighet på den. Vilken lyx att få den så snabbt och lätt. Sedan åkte jag med Pappa Alv hem hit där barnen väntade under bordet där jag skulle leta efter dem. Och de verkade faktiskt rätt nöjda över att få se mig igen. De hoppade på mig båda två och busade.

Kom inte i säng förrän rätt sent igårkväll, och var jättetrött efter min resa, så när jag var tvungen att gå upp idag för att gå till skolan var det inte direkt så att jag skuttade upp från täcket. Men skolan gick bra i alla fall, visst kändes det lite konstigt att behöva prata så mycket spanska igen, men jag antar att man kommer in i det snart igen. Dock måste jag kolla vad jag fått på proven den här månaden, för jag fick ett betyg som jag inte tror stämmer överrens med resultaten nämligen. Ska ta en ordentlig titt. Och skulle det visa sig att jag har rätt, ska jag fråga E på måndag hur hon egentligen betygsätter. Jag menar, så stor skillnad borde det väl inte vara mellan henne och Mig (läraren som jag hade innan E)??

Idag har jag busat en hel del med de små liven. De har fortfarande lov, och Pappa Alv har varit hemma med dem själv i tre dagar, så därför fick jag avlasta honom idag. Så, jag har varit i full gång nästan hela eftermiddagen, spelat fotboll i korridoren, lagt pussel, ritat, brottats och blivit nerbrottad, och nu senast spelat flöjt. Jag tog nämligen med mig min sopran och alt den här gången. Det gillade båda två, även om Alvita blev sur när jag sa till henne hur hon skulle göra. Alvato däremot var rätt duktig. Men jag tvivlar på att de kommer vilja lära sig om de inte har egna flöjter. Så, vi får väl se.

Jag skulle vilja ha lite semester igen, det var så skönt att bara vara hemma och inte behöva göra något med någon annan om man skulle känna för det. Här är man så "instängd" så att säga. På söndag är det julfirande här, med "De tre vise männen", eller som de heter på spanska "Los reyes magos" och i morgon är det tydligen Madrid som gäller. Jag orkar inte skriva mer nu, har haft en låååång paus här, har ätit middag och busat under tiden. Så ska eventuellt göra mig i ordning för att gå och lägga mig snart. Fast barnen är fortfarande uppe, så det dröjer nog ett tag.

I morgon ska jag i alla fall sova tills jag vaknar/blir väckt hade jag tänkt. Tycker jag kan göra ett försök i alla fall. Skulle vilja sova ut lite. Trots att jag precis haft lov känner man sig lite sliten. Stackars lilla au pair-Anna.

Kommentarer
Postat av: Linn

God fortsättning! Det ska bli kul att fortsätta läsa om ditt liv i spanien=)

2008-01-05 @ 11:20:30
URL: http://darlingcherry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0