Riquísima!

Es riquísima!

Det var vad Alvita sa om maten hon fick till lunch. Det betyder ungefär att det är JÄTTEGOTT! Vad var det då hon fick? Jo, makaroner med tomatkross och tonfisk. Båda barnen gillade det och åt upp allting, bra, bra. Jag själv provsmakade min auberginmossaka som jag gjorde igår. Den var helt okej. Pappa Alv sa något om att den var lite hård i botten, men så tog han också mittendelen, som antagligen inte hunnit göras klar tillräckligt i ugnen igårkväll.

Jag hann aldrig kolla klart på filmen innan. Jag kom nog inte ens halvvägs in i den förrän de kom hem igen. Ska kanske fråga Pappa Alv om han vill se den också. Fast då får vi nog se den från början, och så kanske det är bäst med engelskt tal och engelsk text, för att båda två ska hänga med bra i den. Men, men, vi får väl se.

Tinnitusen kommer och går fortfarande. Jag hoppas verkligen inte att det är något bestående, även om det inte bekommer mig jättemycket faktiskt. Det är ju bara på högra örat, det hade nog varit värre om det varit på båda två. Fast jag vill förstås inte att det ska fortsätta så värst länge till, det kan vara rätt skönt med total tystnad ibland också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0