Spansk växthuseffekt

Pappa Alv och barnen är fortfarande i Madrid. Mamma Alv kom hen för en stund sen, mitt i Döda Poeters Sällskap som jag pluggade spanska tillsammans med. Jag var så duktigt att jag gjorde förra veckans läxor som jag inte vars lektioner jag inte var med på. Duktigt av mig tycker jag.

Jag var även uppe nästan 1,5 timme på kullberget och njöt av vädret. Det är januari, men har man en långärmad tröja på sig kan man slopa jackan i solen. Helt otroligt alltså. Växthuseffekten kan verka bra för stunden, men tänk framåt. Hur kommer det se ut om några år? Är ökenvädret på väg snarare än vad man vill tro? Det är nog tyvärr så, om ingenting händer inom det snaraste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0