Back to normal

Idag gjorde jag något kanske lite småkorkat. Jag satt/låg ute på en solstol (vi har ÄNTLIGEN fått lite riktig värme nu, det var banne mig på tiden) och läste en bok. Jag hade minishorts och linne på mig, med axelbanden nerdragna, ville inte riskera att få eventuella vita ränder på axlarna. Men jag trodde inte att solen skulle ta sig så bra så jag tänkte inte mer på det.

När jag kom in igen, efter jag vet inte hur lång tid, kanske en timme eller så, upptäckte jag att det enda som blivit ändrat färg var mina lår. Smalbenen är vita som vanligt, men låren har fått färg. Och där shortsen suttit är det också ljust fortfarande, naturligtvis. Dessutom är det bara översidan som fått färg, så det ser rätt dumt ut om man tittar närmare. Imorgon får det nog allt bli ändring på det.

Fast jag har tänkt åka in till Alcalá i morgon och hälsa på i skolan, samt köpa lite korsstygn. Jag har snart läst ut min bok och har bara två böcker kvar här nu. Jag är lite osäker på om man får ta med sig en korsstygnsnål på flyget (man får ju inte ens ha med sig nagelfil), så en bok är bättre tidsfördriv i luften och därför vill jag gärna spara på pappret och satsa på mitt syeri istället.

Idag var det födelsedagskalas efter skolan som jag fick ta hand om. Igen. Det är andra gången jag följt med barnen själv på sådant, utan Föräldrarna Alv. Förra gången var det mer speciellt, det var i en riktig lokal och alla föräldrar var ju där naturligtvis. Det var en pappa där som frågade "Du är inte mamma till någon va?", han tyckte jag såg för ung ut för det, haha. Inte så konstigt. Hade jag varit mamma till någon av dem hade jag ju fått bli gravid som tretton- fjortonåring, och även om det blir vanligare så är det ju inte det man förväntar sig.

Idag var det lärarens dotter som fyllde år, så det firades på skollekplatsen och jag satt och pratade med Pappa Norrman hela tiden. Det är intressant och jag övar min norska hela tiden. Även om jag förstår det mesta och han försvenskar sig en del, så finns det ändå ord jag hela tiden lär mig. Förra veckan togs skillnaden mellan "Säga till" och "Säga ifrån" upp. I Norge säger man "Säga ifrån" med samma innebörd som det svenska "Säga till", medan i Sverige har "Säga ifrån" en lite mer aggresiv innebörd. Mycket intressant med sådana skillnader.

Nu ska jag övergå till min snart utlästa bok, för Mamma Alv är hemma och barnen är satta i läxarbete, så jag håller mig till mitt hade jag tänkt. Vill läsa ut boken så jag vet hur den slutar. Den är så himlans bra! "Falskt minne" av Dean Koontz, en av mina favoritförfattare. Kan starkt rekomedera honom, vet inte hur många böcker jag läst som han skrivit. Jättemånga i alla fall. Så, nu blir det det en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0