Onsdag

Faktum är att det är rätt skönt att slippa datorn ibland. Fast samtidigt är den fruktansvärt irriterande.

Idag har varit en lugn dag. Inget speciellt direkt, mer än att jag pratad med en marockansk kvinna på biblioteket. Hon var trevlig och pratade hyfsad spanska, men inget annat språk, förutom arabiska, som inte direkt är mitt starkaste språk.

Igår när jag skulle lämna barnen i skolan på morgonen gick allting bra. Dora var visserligen fruktansvärt morgonsur och ville sova mer, men det fick jag stå ut med. Vi kom i tid till skolan trots att det regnade när vi gick dit.

Imorgon händer nog inget speciellt. Vanligtvis kommer städerskan på torsdagar och städar två timmar, men nu har hon ändrat till fyra timmar på fredag istället. Det innebär att jag är fri att sova hur länge jag vill imorgon. Alltid skönt.

Men nu ska jag fortsätta läsa min Harry Potter. Jag lånade sjuan på biblioteket i förrgår, på engelska naturligtvis, och har nästan läst ut den. En fjärdedel är det nog kvar av den. Orkar nog inte avsluta den ikväll, för klockan har blivit lite halvmycket, men några kapitel blir det allt som godnattsaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0