Nu har det tagit över mig

Ett elakt virus har tagit över min kropp.

Jag blir trött efter femito meters svag uppförsbacke (för att inte tala om resterande 950 meters kraftig uppförsbacke, eller ja, det kanske är ännu mer, vem vet?). Min näsa har blivit röd av allt snytande och jag fumlar med saker och ting (tappar saker i köket, bränner mig på het olja osv).

Jag är helt enkelt sjuk på riktigt nu.

Och lite kanske jag har mig själv att skylla. Kära, bloggläsare, jag ljög för er igår (ljuga förresten, vilket konstigt ord, stavas det verkligen så?). Inte med flit, men ändå. Istället för att sova när jag sa att jag skulle det, så tittade jag på fler avsnitt av Glee. Strömmad tv är förfärande farligt.

Men å andra sidan, det var bara på tiden att min förkylning bröt ut på riktigt. Den har bara legat och vilat i kroppen och väntat på att få blomma upp och förstöra mig. När den väl har fått göra det blir det bättre.

Pappa Felip har tagit hand om Dora efter skolan, det är sagostund på biblioteket, och Aleix och Celia har basketträning, så dem behöver jag inte heller bry mig om. Det var tufft nog att hålla ordning på den vid lunchtid. Egentligen hade jag velat lägga mig och bara låta dem stöka omkring bäst de ville. Men det funkar inte riktigt.

Så ikväll blir det bara näsdukar, och så lite strömmad tv förstås. Och så kanske pizza med. Det är ju faktiskt fredag igen.

Kommentarer
Postat av: BK

Hoppas du blir frisk fort, inte bra att inte kunna vila om man har ett virus i kroppen.

2010-11-13 @ 09:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0