Festligheter i bilder

Här kommer lite bilder från igår.

Det var som sagt festligheter i barnens skola, och de börjades med en liten gudstjänst. Min första katolska gudstjänst. Visserligen barnanpassad, men ändå.



Sedan var det dags för elden. Barnen hade gjort olika demoner och skapelser som skulle eldas upp i en stor brasa. Det var lite småkyligt så det var rätt skönt med elden. Men synd att elda upp deras konstverk. Ni som vet vad Las Fallas är (Les Falles på katalanska) känner igen fenomenet, man bygger stora skulpturer, flera meter höga, som man sedan sätter fyr på den 19 mars.









Ju mer det brann desto varmare blev det ju, så man fick backa rejält för att inte själv brinna upp.




Och sen var allting borta.




Under tiden som detta pågick fick man äta en förbetald baguette med botifarra (katalansk korv), men eftersom jag inte äter kött gick Maria och Mormor och köpte två andra baguetter, en med ost till mig och en med ost och skinka till Mormor. Det upptäcktes dock att baguettemakaren gjort fel och gjort en med bara skinka istället för bara ost, trots att Maria tydligen sagt klart och tydligt vad hon ville ha, och han till och med upprepat det efter henne. Men, men, jag fick pilla bort skinkan så fick jag lite mat i mig också.

Efter det här spektaklet hann jag hem en sväng för att piffa till mig inför resten av kvällen. Men den känner ni redan till.

Idag ska vi till Manresa och äta lunch, och Dora ska på kalas, och vad vi andra ska göra, det vet jag inte riktigt än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0