Fyra år utomlands

Jag har precis räknat ut hur mitt liv sett ut de senaste fyra åren, från 12 september 2007 när jag för första gången åkte till Spanien, fram till 12 september 2011. Jag vet, vi är bara i april fortfarande, men jag vet ju exakt hur min sommar kommer se ut, fram till 24 juli. Därefter har jag räknat med att jag är hemma hela tiden, men antagligen är jag inte det, jag har nämligen en plan för augusti och förhoppningsvis får jag fler jobbresor i september.

Resultatet blev i alla fall att på 1460 dagar, de där fyra åren alltså, har jag varit på resande fot/utomlands 960 dagar och hemma 500. Jag trodde det skulle bli ännu fler dagar utomlands, men jag har lyckats skrapa ihop en hel del "hemmadagar" trots allt. Hemmadagarna går dock från tre dagar i rad (nu i mars när jag skulle på kick offen) till 90 dagar (tiden mellan Cádiz i augusti 2008 och Australien).

Summan av kardemumman är alltså att jag totalt spenderat 65% av mina dagar i ett annat land än Sverige de senaste fyra åren. Det är ändå rätt mycket när man tänker på "vanliga" människor som är mindre tokiga än jag.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Och ändå inte flyttat hemifrån... Förra vintern/våren var du väl hemma mer än 90 dagar i sträck?

2011-04-03 @ 23:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0