Ännu en galen natt

Uff, det är för varmt för att ligga ute i solen nu. Fem minuter, sedan är jag för rastlös och för varm.

Igår var ännu en trevlig kväll. Och det kommer fortsätta ikväll. Helt galet med så många dagar av firande!

Jag och Alva gick i alla fall till ungdomsgården igår kväll för att kolla vad som var på gång där. Det var mycket folk där, och middagen visade sig vara medhavd, så det var ju tur att jag ätit innan. Jag träffade på killarna från gänget vilket var en överraskning, de brukar annars inte hänga där.

Under tiden, eller snarare efter att alla ätit gjorde de en ihopparningsgrej. Det gick ut på att en kille eller en tjej fick sätta sig i en stol utan att se något, och därefter fick folk ställa sig i ett led bakom denna person. "Lekledaren" ställde sedan massa frågor och folket skulle ställa sig på höger respektive vänster beroende på vad de svarade. Frågorna var i stilen "boxer eller tanga" osv. Ganska flummigt alltså. Det skulle i alla fall sluta med att bara en person var kvar i ledet, och det var alltså den perfeta partnern för personen som satt i stolen. Jag kan ju säga att jag INTE deltog, utan bara betraktade hela spektaklet på håll.

Efter detta väntade en bil med högtalare på släp utanför. Medan musiken dånade körde den runt så sakteliga genom hela byn och alla dansade och sjöng med (jag kunde dock inte sjunga eftersom låtarna var katalanska och jag inte kände till dem). Det var flera stackars människor som tittade ut genom fönstrena och väl undrade vad tusan det var som pågick. Det fanns även de som började dansa med oss, så när vi väl kom fram till parken var vi säkert dubbelt så många som vi var från början.

DJ'sarna i parken var betydligt bättre igår än kvällen innan. Det spelades låtar som jag kunde sjunga med i, dvs engelska låtar som är lätta att dansa till. Jag och Alva hade superkul tillsammans, vilket i och för sig inte är ovanligt. Jag vet inte exakt vad klockan var när jag kom hem i natt (i morse), men det borde ha varit runt sextiden.

Ikväll är det sista dagen på Festa Major, vilket innebär den stora avslutningen. Så det är bara att vila upp sig inför en sista galen natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0