Fyra års resande

Om man räknar från september 2007, månaden då jag flyttade till Spanien första gången (tänk att jag faktiskt kan säga att jag "flyttat hit" flera gånger), och fram till september i år, fyra år senare, kommer man fram till att 3/4 av de åren har jag spenderat utomlands.

35 månader av 48 har jag varit på andra ställen än i Sverige. Det är ganska otroligt. Visst, det är ganska grovt räknat, men jag tror det stämmer ganska bra med verkligheten faktiskt. Sedan jag slutade gymnasiet har jag varit på resande fot mer eller mindre hela tiden.

Fyra år och jag har egentligen inte gjort något vettigt över huvud taget. Mer än att resa då förstås. Och dessutom fattas det ju ett helt halvår till september, men ändå. Jag vet ju redan nu hur hela sommaren kommer se ut. Fem resor med resebolaget till den spanska vilda kusten.

Fyra år. Tiden går alldeles för fort, och vad gör jag? Planerar att resa runt i hela Sydamerika? Lillebror pluggar till läkare och vad gör jag? Lär mig livet och andra kulturer? Vad kommer jag ha för nytta av allt jag sett och gjort? Vad kommer det bli av mig till slut?

Fyra år. Jag kan inte fatta det. Jag hade ambitioner i gymnasiet, visserligen höga och en aning orealistiska, men det var i alla fall något. Nu vet jag ingenting. Ibland funderar jag på varför jag gör som jag gör, men jag kommer aldrig fram till något. I alla fall inget som jag vill erkänna, inte ens för mig själv. Så därför lär jag fortsätta boka flygbiljetter och upplevelser tills jag kommer på vad jag vill göra med mitt liv på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0